Saturday, October 5, 2013

Fasa baru

Bulan 5 hari tu secara official nya aku telah masuk satu fasa baru dalam hidup iaitu menjadi PELAJAR MATRIKULASI. Maybe this is what Allah arranges for me. I drop the most courses I want and try to live and survive in the new world which is accountancy. Dalam perubahan daripada pelajar PURE SCIENCE kepada pelajar ACCOUNT aku dapat lihat kedua-dua bidang ni ada kelebihannya. Yes ramai yang cakap science itu susah, akaun ni kacang je sebab tu ramai je budak akaun score A UPS hari tu. But FYI kedua-dua subject ni sama je taw. Kalau budak science dok pecah kepala belajar PHYSICS , kami ni dok pecah kepala nak buat AKAUN (terutamanya aku lah yang tak ada basic akaun) , ekonomi yang aku tak pernah jumpa banyak sangat lukisan dalam lukisan dan perniagaan yang kena fikir pasal semua benda yang berlaku kat sekeliling. yup itu kesukaran yang aku hadapi. Bila fikir-fikir balik interesting taw bila kita tukar bidang ni. Boleh belajar ragam budak sains macam mana, budak akaun macam mana. Orang cakap kalau nampak budak skema dah konferm lah tu budak modul 1. Bagi aku sama aje. Orang yang dikatakan skema tu sebenarnya orang yang rajin dan dah buat their  long-term planning. Biar skema sekarang jangan dok skema cari kerja bahagian bawahan bila dah grad nanti. Wahaa...kejam sekejap!

Ok sekarang baru nak masuk cerita berkaitan dengan entry. Aku kat sini bajet skema. Sangat kelakar bila fikir aku buat plan nak jadi orang low profile, invisible, nak orang cakap : wujud ke budak ni kat sini? Haha actually dah berjaya pun. tapi sekarang terasa menyesal pulak. Makin lama aku buat macam tu makin kurang keyakinan dalam diri aku. Bahaya~ bahaya~ 

Sekarang ni aku try build up the courage again. Sebab aku nak apply dalam pelajaran. Teringat pesan ayah main, main jugak belajar jangan lupa. Waaaaa aku nak 4 flat. Teringin giler nak tengok UNSW ! Insha allah aku kerja kuat. semoga Allah makbulkan permintaan aku

No comments: